Monday, April 18, 2011

Skrip anak-anak skarang..

Ini conversation aku dengan Nu'man & Nabhan last week masa tunggu abah balik dari Midvalley.  
Layan jer lah yer ; )

Nu'man :  Ibu, tadikan kat skolah masa rehat, ada org tue dia suruh abang tepi sket, sbb dia nak duduk.   Lepas tu, dia tanya abang, 'awak ada abang ker?' Pastu, abang kata la kat dia 'sayalah abang'. Pastu dia senyap terus makan.  Abang pun xpaham kenapa dia tanyer.

Ibu  :  Lain kali kalau orang tanya abang,  abang jawabla, saya anak sulong, kalau anak no.1 kita panggil anak sulong, kalau anak yang last sekali, kita panggil anak bongsu.

Nu'man  :  Ooo..adik bongsu abang da meninggal, nama dia Naufal kan bu?  Abang rasa abang nak ada baby lagi la, tapi, mesti susah nak mintak kan?

Ibu  :  Abang dengan adik nie, kalau ada baby sayang ker baby?

( Dua2x angguk kepala, Nabhan angguk jugak walaupun mata ngan tangan asyik dengan game PVP, macam xpeduli pun apa yang ibu ngan abang bualkan )

Ibu  :  Tapi ibu kena kurus dulu la, baru boleh ada baby.  Kalau x kurus, susah la ibu nak ada baby.

Nabhan  :  Adik kan, nanti bila adik da besa, da ada 'girlfriend' (pada dia wife dia la nie), dia ada baby, pas2, dia beranak, adik nak bawak dia pegi kedai kurus.  Nanti barula dia boleh ada baby pastu, beranak balik. kan bu?

Ibu  :  Bertuahnya la hai 'girlfriend' adik tue..

Nabhan :  Yelah, nanti barula dia kurus balik boleh beranak balik.

Aku 'a'ahkan' aje la..punyerla besar angan-angan.  Punyer pandai bagi solution..nie namanya perkembangan Kognitif anak-anak aku berjalan dengan baik..  Hihiihiiii...kalau nak diciterkan skrip anak-anak aku ni, macam2x..nielah dia anak-anak di era ini.  Ntah mana input yang diorg tengok dan dapat terus confirmkan yang itula solutionnya untuk masalah berat badan aku nie, xtau lah..so, abah, anak punya cadangan nie boleh apply x ker ibu x rasa2xnya?..ngeeeeeeeeee....



No comments:

Post a Comment

komen & idea bernas..