Thursday, September 15, 2011

Independents!! Saya suka!!

Iyalah, kan esok sambutan Hari Merdeka dengan 1Malaysia kat Dataran Merdeka!  Apa agaknya yang motivates korang in life about 'Independents', being independence?

Bukan lah kata aku tak layan 'rock kapak' tapi era sekarang kan banyak band 'indie', memang best la layan lagu-lagu diorang ni. Eh! Tetiba plak aku ni kan?! Takdelah, bukan, bukan takde 'jiwa' untuk berciter tentang perjuangan, sebab 1st-2 lines tu bunyi macam nak citer kisah 'bukit kepong' plak yer tak?  Ada 'jiwa', tapi tu kita letak to next entry, aku nak ambil mood dulu ni, so, kita citer 'ringan' dulu lah yer..lagi pun ini berkenaan dengan 'independent' atau bebas jugak kan..pendeknya; bebas untuk guna idea sendiri, lebih luas, lebih dalam untuk sampaikan message. Pastu, bangun dan berdiri atas kaki sendiri, kagum!

Sejak Yuna menjadi pelopor yang terhangat, aku memang jatuh cinta dengan lagu-lagu 'indie', yang sangat sedap didengar dan relaxing kinda' lah!  Siapa sangka student buat Law kat Uitm dah jadi penyanyi yang best camni kan?  Semuanya bermula dengan usaha kecil, compose lagu dan letak di Youtube..huh!! Perjalanan orang-orang nilah, yang motivating and ends up, very happening! 1st thru colors; 'Dan Sebenarnya..'


tq cik googles ~Yuna~





Next, yang aku suka bangat dengan lagu-lagu penuh makna tentang hidup; ialah Ana Raffali..pun very humble, dengan adik-beradik ramai, pernah kena kutuk sebab buat lagu ntah apa-apa ntah..tapi sekarang, siapa sangka, lagu dia, M. Nasir pun layan, sampai jadi lagu terbaik! 1st impression; 'Hujan Bunga di KL'


from googles ~Ana Raffali~






Latest, yang menambat hati, dan layan bila dengar lagu budak sekolah ni; Najwa Latiff.  Simple yet relaxing!  Suara kecik je, tapi best layan lagu dia.  1st touch; 'Cinta Muka Buku'


credit to googles ~Najwa Latiff~

Hmmm...pendeknya, aku suka lah layan lagu-lagu yang ada selit bunyi 'gitar kapuk' ni!  Lain aku suka lagu-lagu Aizat, kalau band pulak, aku suka 6ixth Sense..Inspirational and very talented lah!  Adakah aku punya semangat juang dan jiwa kental macam diorang ni? 
Bira cepatlah bangkit!!




No comments:

Post a Comment

komen & idea bernas..