Thursday, October 20, 2011

nak update, tapi.....

Salam Sumer....

Dah 10 hari aku tak update kan?  naaaak saaangaat update taaapiiii 'mood cum aura' tak berapa nak 'mariii' laa plak..
Kat kepala batu jemala patik ni, dok berlegar-legar, mana satu nak ku ceriterakan di blog terchenta ni..
~huk-huk-huk~

Tapi....
jiwa tu kacau
jiwa tu lemau
jiwa tu risau
jiwa tu sasau
jiwa tu angau
Angaaaau???

Bukan ke masa bercinta je kita akan angau?  Tapi kalau masa da kahwin pun kita masih punya rasa angau bagus jugak kan?  haaaaaaaaa!..toward husband/wife kita la, jangan ko nak merapik meraban ke orang lain pulak!  Patutnya macam tu lah kan, waima dah berapa lama usia perkahwinan kita pun, tetap rasa sama macam masa kita bercinta-cinta..

Ok gak kan kita citer-citer pasal ni ; ).. mengimbau nostalgia la pulak..hihihihi..

Masa bercinta
Kita cuba nak buat bf/gf kita tak lupa kat kita
Tak percaya?
Cubala bila kata nak jumpa..kita punya bersiap..fuh! ngalah nak pergi dinner
Walaupun just jumpa & dok singgah makan kat kedai mamak jer
Kenangan aku ngan cik suami, pernah kitorang order minum air teh tarik, pastu, masa nak bayar, dua-dua pokai, elok-elok jer, sorang singgit dalam poket, so, bayar sendiri-sendiri lah! huhuhu!
Happy jer, walaupun bf tak bayarkan air teh tarik singgit tuh
Aku citer ni, bagi orang biasa-biasa macam aku ler
idakler teman nak makan kat hotel sokmo atau pilih makan kat restoran pulak tiap kali nak 'bertarikh'(dating lah tu, cintailah bahasa kita! Kata bulan Bahasa bulan ni..udah, aku tersasar!)
Celebrate yang special-special jer barulah pergi ke tempat yang canggih-canggih sikit..macam celebrate tarikh declaration! ahaks tui!

Masa bercinta
Kalau tak talipon, macam hapa!
Oh! Donia!
Dulu-dulu masa time,..berebut-rebut nak taip masa ngan time..boleh la tu! Masa time aku bercinta, aku tak mampu nak pakai handphone sendiri..bf aku (Alhamdulillah, cik suami lah) ada handphone, tapi zaman tu, punyalah GEDABAK!  Aku guna tepon umah jerlah kan-kan-kan..pastu, kena marah dengan ibu sebab bergahyut lama sangat ~huhuhu~

Bila masuk UiTM di hatiku, di Dungung, adalah kenkawan yang ada handphone ni, bagi aku guna diorang punya, so, tiap kali line da clear, diorang da settle meng'ayat' bf masing-masing, aku miscall la plak ke bf aku tu..nanti dia cal la balik kan, kiranya, dia la yang bayor..Line kat Dungun tu pulak, nak habaq mai, puuuuuuyaaaaalaaaahhh CLEAR! sampaikan ramai lah kitorang berlonggok duduk kat Badminton Court atau di bawah pokok-pokok keliling rumah merangkap hostel kitorang tu.  Bila da dapat jer port yang line tu, buleh mendengar suara bf dengan CLEAR, ha! dok lah ko situ tak gerak-gerak!  Urat leher ko kejung dek sebab teeleeeng satu arah jer pun selama berjam-jam, tak kesah, mak sanggup!..tu lah dia penangan chenta kan. kenangan tu, kenangan!  Nijam semua main sms-sms, patutla ada lagu Cintaku Bertasbih, Novel pun tajuk Tasbih Cinta..ber'sms' la tu kan..Ontok yo, tak buek apo-apo (opps! terkua plak bahasa standard kampong den!)

Aku pulak masa jadi warga UiTM di hatiku ni, aku kerja kat MEDEC mula jam 8.30malam, sampai 10.30 malam..kalau tak der replacement class la kan..cari duit poket sendiri la katakan..ada gaji tau, kerja kat kedai runcit dalam hostel siswi ni! (Ko gila apa bira, kerja takde gaji! Kan aku kata, aku sasau! ntahapapa aku meraban!)

sambung balik..kalau aku tak duty kat kedai, aku rotate ngan kenkawan yang sama kerja kat MEDEC tu jugak, pergi jual kuih, bihun, nasi goreng & nasi lemak ikan 'aye' (ikan tongkol la tu, orang Ganu panggil ikan aye)..sronot oh niaga masa student!  Sebab kan ramai student yang berjaga sampai pagi..pastu, lapa, kitorang la tempat pengisian perut diorang!

So, bila balik dari jual-jual tu, kalau aku tak duty jaga kedai la kan, aku tukar la duit seleng duaploh sen ke, lima ploh sen ke, buat call ibu ngan adik aku..haaa, yang ini kena beratur panjaaaaaaaaaang setiap malam!  Kadang-kadang sanggup berjalan jauh-jauh dari satu hostel ke satu hostel, kadang-kadang sampai ke KOOP atau ke area kelas-kelas yang mana terpacak pondot talipon, semua tempatlah aku pergi, semata-mata nak call ibu ngan adik aku yang kutinggalkan nuuuun di Somban!  
Eh!  yelah, ibu ngan adik aku pun orang yang aku cintai jugak tau! 

Kok nak diciterkan tentang  masa bercinta ni, macam-macam lah, baaaanyaaak..udah-udahla tu, sikit-sikit sudah la..simpan untuk diri sendiri yang lain tu..buat ubat tersenyum bila da tua-tua nanti..macam lah tua tu boleh nanti-nanti!

Sampai sini dulu..nanti kalau aku da bertenang dan tahap angin aura sasau aku berjalan dengan lebih teratur, tersusun dan bernafas lebih lancar, aku continue smula deh!  Korang citerla pulak kat aku, masa bercinta korang!



No comments:

Post a Comment

komen & idea bernas..