Monday, October 10, 2011

B.R.E.A.K.F.A.S.T!!

Alahai Tips Sihat aku yang tak berapa nak sihat nie...yerlah! asyik citer menda lain jer..sampai lupa pasal tips ni ha!! ada ker yang ngikut?  ker ko sorang jer yang buat entri, publish, pastu, baca sendiri ha-ha-ha!  
Whatever la bira!

Just nak share kenapa kita KENA AMBIL BREAKFAST!  Jangan ingat bila skip breakfast ko buleh berjaya menurunkan berat badan sehingga 10kg dalam masa seminggu yerrrr cik melah! So, aku nak share sebab aku ada baca dalam RAPI ni kata camni:

Sarapan pagi tinggi protein (telur, daging, tenusu & kekacang) serta kanji berserat tinggi (roti gandum penuh atau bijirin tinggi serat) mampu meningkat dan merangsang kepekaan memori.  Orang yang mengambil bijirin sebagai sarapan pagi akan memulakan hari dengan emosi yang positif (ini yang agak susah untuk aku buat, bijirin di pagi hari?? tekak kampung ko!! nasi lomak atau nasi belauk! yer camno tue?..hmmm..)  Cuma bezanya aku kok da ambil bfast heavy cenggini, haruss lunch tak makan dah!  Pepagi memang akan rasa lapar yang amat sangat!!

So, kepada yang berjiwa kental, sila-sila lah ye makan bijirin, bukannya tak makan langsung!

Till next entry..Salam Sihat!





 


~huhuhu..camno nak tahan tengok gambar nasi lemak pun da kecur~

No comments:

Post a Comment

komen & idea bernas..