Monday, October 10, 2011

C.I.N.T.A agak-agak!



wah-wah-wah! standardla kan, bila tengah banyak idea tu, kena lah buat entri tu terus, jangan simpan-simpan!  Nanti tunggu seminggu akan datang pulak baru nak hapdate blog balik..hihihi! takpela kan? 
Setuju saja!

Kenapa aku tetiba pulak terlintas nak cerita pasal C.I.N.T.A kan-kan-kan?  Hmmm..tak de, sebabkan dok geram + emo dengan cerita baby yang dibuang merata-merata ni kan, tentulah tak lain dan tak bukan kerana penangan CHENTA lah!  Apa ke lagi?  Kang lari tajuk pulak kang ni! Aura emo aku masih meracau dalam hatiku..oh! Sastra!

Kita kena bercinta agak-agak.  Jangan bagi 100%  kepercayaan, sayang dan harapan yang dicampur-campur jadi 300%!! Dahsyatnya bercinta camtu!  Agak-agaklah dik!  SEBAB?!! Bila kita terlalu menyimpan harapan yang tinggi menggunung (bak kato orang tetua), bila tak kesampaian, mulalah merana macam hapa!  Mulalah macam 'oh! aku keciwa, aku tidak dapat hidup tanpamu..jejiwang, emosi terganggu..etc-etc-etc' semua lah! Tak dinafikan, aku pun bercinta gak masa 'muda-muda' lagi sikit dulu!  Tapi janganlah bila kita putus cinta je, sampai kita tak boleh nak teruskan hidup pulak kan.  Apa-apa pun kita kena fikirkan tentang masa depan kita.  Alahai, kok berjaya bercinta ke jinjang pelamin pun, belum tentu leh bagi kepercayaan sepenuhnya tau! Mesti! Sentiasa letakkan keraguan juga, supaya bila kita ada expectation macam tu, kita taklah terduduk atau tersungkur makan pasir sangat, kalau terjadi sesuatu dalam perhubungan kita.  Teringat pulak dengan Anne Ngasri yang comel.  Umur memang muda, tapi sangat matang dan kental jiwanya dalam membesarkan 3 orang anak sebagai ibu tunggal setakat hari ini.  Manalah tau kot-kot ada jodoh dia yang lebih baik selepas ini, Allah Maha Mengetahui!  So, C.I.N.T.A agak-agak!


~cantik, comel & sweet kan-kan-kan~



~tengok dia punya senyum~ 

No comments:

Post a Comment

komen & idea bernas..