Saturday, February 15, 2014

~ February 2014 already ~

Basmallah..
Salam Sumer...

Da hampir 3 bulan aku tak menulis di belog...nape la aku nie asyik ketandusan idea dan masa yer? Kadang-kadang aku terfikir gak, aku yang tak pandai mengatur masa kah? Memang betul-betul 'kosong' sampai tak de apa yang perlu dikongsikan kah?....

Apa pun, belum terlambat untuk memulakan tahun 2014 nie di bulan Februari rasanya ye tak?

Better now then never...

Hmmm...ada beberapa kisah besar yang aku nak sharekan kat sini dan akan jadi catitan lembaran sejarah bagi aku & keluarga & untuk korang jugak!!  Harapan aku semoga korang dapat mengambil pelajaran yang bermanfaat setiap kali singgah ke belog ku yang kerdil ini...fuh!!! Sasssstra!!

~Kisah sedih di bulan Januari 2014~

Pak Ngah Zakaria (adik kedua ibuku) telah kembali ke Sang Pencipta pada 6 Januari 2014 (Isnin), pagi hari.  Perginya agak mengejutkan kami sekeluarga, sebab Pak Ngah hanya demam pada hari Jumaat, hinggala di hujung minggu..

Semoga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman..amin ya Rabbal alamin..Al-fatihah..

~Al-fatihah~
Setiap yang pergi, digantikan dengan kelahiran baru iaitu, K Ayni, (anak kedua arwah), Liyana (anak bongsu Pak Ngah) & aku sendiri, bakal menimang cahaya mata tahun ini...Hamdallah, atas anugerah Allah..

~ 4 Februari 2014 ~

Kami terima call daripada Talk Show Bella NTV7 untuk diinterview sempena Hari Kanser Sedunia.  Producernya kebetulan terjumpa dengan Wordpress belog nie :

 
 
Setiap entri hasil nukilan arwah Y ( Wahida ) sepanjang mengharungi hidupnya bersama Kanser.  Kanser payudara pernah menyerang pada 2008 dan 'hilang' rupanya sementara sahaja.  2012 Kanser kembali dan kali ini menyerang hingga ke otak.  Kalau korang nak tau dengan lebih detail kisah arwah Y, boleh la jenguk ke address belog yang aku letak kat atas tu yer..
 
 
~Al-fatihah~
 
So, Cik Suami bersetuju hadirkan diri ke Talk Show tu bersama 2 orang kawan yang sama-sama terlibat dengan FOY..
 
 
Masa nie, mintak ihsan opismateku amekkan gamba kat tv, sebab masa tu, aku pakai hpon 'cik kia' lagi...hihihi..
 
 
 
 
 
Selain tu, Februari nie aku menyambut hari lahir kedua-dua anak bujangku, Nu'man (11/2) dan Nabhan (19/2).
 
Oklah, sampai sini dulu lah yer...si Najihah da mula mintak perhatian...
 
~till next entry~


No comments:

Post a Comment

komen & idea bernas..