Saturday, February 16, 2013

M.Y. K.I.V.s

Salam Sumer..
 
Tengok la tajuk entri aku tu..K.I.V.s :  banyak sangat penangguhan nampaknya kan-kan-kan?
 
Antara yang tertangguh tu ialah, nak buat monthly budget, filing and reading!

 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
Haaa banyak kan?  Tak tau la mana aku nak mula.  Rasa nak baca semua sekali dalam satu masa.
 
Aku suka sangat buku biografi.  Banyak cerita hidup orang lain, pengalaman diorang yang boleh aku belajar.  Kadang-kadang aku terfikir, ada jugak orang yang sekuat mereka-mereka ni.  Walaupun da melalui keperitan hidup, kematian ibu atau ayah, masih boleh bangkit dan berusaha memperbaiki diri dan kehidupan.  Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita kan?
 
Aku nak tutup dengan Surah Al-Ankabut ayat 2 (29:2)
 
[2]Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?
 
~till next entry~


No comments:

Post a Comment

komen & idea bernas..