Friday, August 29, 2014

~ My Finally Lovely Gugurl - Karmila Nafisah ~

Karmila Nafisah binti Kamal Bashah
11th July 2014 (Friday)
2.94kg
 
Basmallah..
Assalamualaikum...
 
 
Berbulan-bulan meninggalkan alam maya pada ini..'clishe' (betui ka aku eja tu) dan standard alasannya banyak urusan yang nak dihandle, masa yang tak mengizinkan..padahal cer tengok blogger tegar tu, ada jer masa..ok admit diri sendiri yang buat alasan...
 
Apa pun nampak tak gambar baru kat atas ni?  haaaaa...ni la anak gugurl yang ke-last, pengikat kasih sayang kami suami isteri..Karmila Nafisah..makna Nafisah ialah cakap omputihnya 'precious' yang bernilai..macam citer Lord of e Ring plak.. ; ]
 
Nafisah ni 'geng' abahnya lahir dalam bulan Ramadan..Alhamdulillah, semuanya selamat.  Aku bersalin secara caesar setelah mengambil kira pandangan dari satu-satunya Gynae kami Dr Yusliza.  Banyak la sebab musabab yang terpaksa jugakla kali ni bersalin caesar, faktor umur, tahap kesihatan pendeknya untuk keselamatan anak dan aku sendiri..
 
Ini kira last la ni, sebab aku dah sepakat dengan Cik Suami, untuk 'ikat' a.k.a 'tutup kedai'..
Lepas ni, nak besarkan anak-anak jer..InsyaAllah, mohon Allah mudahkan semua perjalanan dalam menjalankan amanah ini..amin ya Rabb!
 
~ My Gugurl Team-Selfie ~

 

 
~ Diuji tanda Allah sayang ~
 
Ceritanya sepanjang berpantang dalam bulan Ramadan..hmmm..
 
Almaklumla ibuku yang terchenta pun da berusia dan lutut pun asyik sakit-sakit..kesian kat dia, so, aku kata kat ibu, kiranya, balik cuti raya nanti, tak payah la ibu ikut aku balik ke Puchong lagi. Aku pantang sendiri jer.  Allah tu Maha Pengatur, Wan aku plak masuk wad sebab kena denggi.  Kenalah ibu menunggu Wan di wad.  Dalam masa yang sama..(hari yang ke-23 aku dalam pantang)  Cik Suami plak demam..setelah 5 hari demam tak kebah-kebah, CONFIRM dia pun kena denggi jugak.  Tinggallah aku 5 beranak di rumah sementara abahnya dalam wad.  Tapi aku dalam selang dua ari macam tu, pegi jugak jenguk dia di wad.   Dalam hati Allah jer la yang tau macam mana perasaan aku masa tu.  Mana nak menjaga diri yang berpantang, dengan Cik Suami duduk di wad.  Alhamdulillah, ada adik ipar dan mak saudara sebelah Cik Suami yang dekat dengan rumah ni, boleh jugak mintak tolong mana  yang patut.
 
~ @ KPMC, Puchong 5th Aug 14-9th Aug 14 ~

~ Wan @ Hospital Besar Tampin ~
 
Lepas jer Cik Suami keluar wad...ada satu kejaadiaaan...(versi intonasi citer P.Ramlee)
 
Kereta aku yang pertama ni, baru jer sebulan lebih siap keluar workshop, lepas aku (aku yang drive la masa time peknen) tersondol kereta Saga lama, masa lalu MEX, sebab dek mengantuk.  Hari kejadian ialah di hari pertama Ramadan aritu..inilah hasil 'nukilan kreatif ' aku...
 

Pintu belah driver tak boleh bukak okeh! Korang boleh bayang tak macam mana aku yang sarat keluar ikut 2nd seater? Dah tak payah la imagine plak!
 

Mujurla Uncle Cina tu tak marah-marah atau mintak ganti rugi kat aku..nak keluar turun pun tak boleh..mintak mahap dari dalam kereta jer la..



~ 19th Aug 14 Hasil Nukilan Kreatif Cik Suami ~
 
Kereta tiba-tiba lost control, Cik Suami kata stereng locked, dan terbabas langgar devider dan berpusing.  Masa tu, on e way balik ke ofis lepas hantar anak-anak balik rumah lepas sesi persekolahan.  Sampai arini, kereta ni masih lagi di workshop..ambil masa gak la dalam 2 minggu baru siap.  Sepanjang ketiadaan kereta ni, terpaksalah kitorang meminjam kereta orang.  Memula pinjam kereta cousin, pastu pinjam kereta mak saudara dan minggu ni pinjam kereta pak mentua.  Minggu depan mungkin pinjam kereta cousin balik.  Begitulah ceritanya..
 
Apa-apa pun, sentiasa yakin yang semuanya ketentuan Allah, diberi ujian supaya belajar untuk sabar dan redho, serta sentiasa meminta dari-Nya untuk dipermudahkan segala perjalanan dalam hidup..amin ya Rabb!
 
Banyak lagi yang nak diciterkan ni..tapi rasanya kena buat di entri yang lain la yer..
 
~ till next entry ~
 

No comments:

Post a Comment

komen & idea bernas..